Derfor skal du outsource content marketing



By Kristian Rasmussen       May 09, 2017 at 08:09:45 PM


Flere og flere B2B virksomheder vælger at outsource deres content marketing til eksterne partnere og bureauer.


Content marketing er en svær disciplin, der kræver et stort tidsforbrug, og evnen til at researche information om et specifikt marked, en specifik målgruppe eller et specifikt produkt. Medmindre du har en content marketing afdeling in-house, er det næsten umuligt, at nå det niveau af publiceringer, der skal til for at opnå den nødvendige effekt. Derfor kan det næsten kun betale sig at outsource content marketing til en ekstern content partner, for at frigive ressourcer til øvrige marketing aktiviteter, og drage nytte af den ekspertise en ekstern partner besidder.

At lave god content marketing er et fuldtidsjob. Det er ikke noget man kommer i mål med, ved at bruge et par timer om dagen, og da slet ikke hvis man er marketingchef eller direktør med salg/marketing ansvar, i en mindre eller mellemstor virksomhed.

Hvorfor overhovedet lave content?

Content marketing er et særdeles vigtigt element i forhold til at fastholde eksisterende kunder samt tiltrække nye, potentielle kunder. Hvis ikke du positionerer din virksomhed og dine produkter i digitale og sociale kanaler, hvor din målgruppe er aktiv, så mister du simpelthen synlighed og kendskabsgrad og de af dine konkurrenter, der laver og publicerer indhold, vil være top-of-mind hos målgruppen. Udover øget synlighed og øget kendskabsgrad, har dit indhold også en positiv indflydelse på din placering i Google's søgeresultater. Google elsker friskt indhold, så jo mere du laver og jo flere besøgende du tiltrækker, jo bedre placering vil du få.

Buyer 2.0

Ifølge Gartner Group, anvender 75% af B2B beslutningstagerne indhold til at vurdere om en leverandør er et godt match, allerede inden en sælger fra leverandøren har taget kontakt. Den moderne beslutningstager er opdateret i forhold til leverandører og produkter, og frem for at vente på at blive kontaktet, søger han de informationer der er nødvendige for at kunne træffe de rigtige beslutninger. Så jo mere relevant og værdiskabende content du producerer, jo større chance er der for at tiltrække de beslutningstagere der er i markedet for det produkt eller den service som du leverer.

Læs også: 4 markante content marketing tendenser i 2017

Hvad kan en ekstern partner hjælpe med i praksis?

En ekstern content partner kan først og fremmest hjælpe med at lave en solid strategi, der giver mening for din virksomhed og din målgruppe. Når strategien er lavet og godkendt af dig, så begynder arbejdet med at researche på typer af indhold der performer bedst i målgruppen. Når dette er kortlagt, påbegyndes produktionen af indhold. Dette kan være blogposts, artikler, tekst + billeder, video eller e-bøger. Hvis der er tale om en artikel, laver din content partner også søgemaskineoptimering, og deltager i distribution af artiklen.

De mest avancerede partnere vil have software der konstant monitorerer dit indhold og måler effekten ud fra en ROI model, der dokumenterer hvad du rent faktisk får ud af samarbejdet. Såfremt du arbejder med internationale markeder, findes der med garanti også partnere, der er specialiseret i at lave indhold på forskellige sprog, og som har indsigt i internationale markeder.

Såfremt du er i tvivl om det er noget for dig, at bruge en ekstern content partner, så er du velkommen til at kontakte mig på kr@lhe.softmatics.com/digital247-v3 for et godt råd.



Kristian Rasmussen

Kristian Rasmussen

Partner & Co-founder af Digital247 i Danmark, Mexico og Spanien. Online-iværksætter og SALES PRO, der ligeledes rådgiver B2B virksomheder i salg, new business og lead generering. Bosat i Mexico City siden 2010.

View all posts








Download Form

 

Verification