Kunstig intelligens og maskinindlæring gør hyperpersonalisering til virkelighed

En-til-en-markedsføring har eksisteret i to årtier, men brands sender stadig forbrugerne en overvældende mængde meddelelser, der er irrelevante, generiske, let segmenterede eller decideret upersonlige. I visse henseender har spredningen af ​​data gjort målet om dyb personalisering både lettere at visualisere og vanskeligere at implementere. Udfordringen er i mange tilfælde marketingafdelingerne selv og grænserne for menneskelige evner, tid og ressourcer. Mens 94 procent af virksomhederne er enige om, at personalisering er afgørende for deres nuværende og fremtidige succes, siger næsten halvdelen, at IT-udfordringer (47 procent) og teknologiske begrænsninger (46 procent) er de store hindringer for deres personaliseringsindsats.

Det er her kunstig intelligens (AI) og maskinindlæringsbaserede marketingværktøjer kommer ind i billedet. Tilgangen kommer til at ændre hvordan marketingfolk træffer beslutninger og implementerer kampagner. Mens mennesker stadig er i førersædet med hensyn til strategi og kreativitet, kan maskiner analysere, behandle og levere personligt indhold i massiv skala. En fælles hæmmer til dybere personliggørelse for de fleste marketingfolk skaber flere versioner af indhold og derefter bestemmer de rigtige kombinationer på det rigtige tidspunkt for tusinder eller millioner af kunder. Voksende antal AI-baserede systemer kan imidlertid behandle afdelingens specifikke regler og retningslinjer. Disse systemer kan så oprette og levere individualiseret indhold tilpasset modtagerne.

 

 

 

Mens mennesker stadig er i førersædet med hensyn til strategi og kreativitet, kan maskiner analysere, behandle og levere personligt indhold i massiv skala.

Denne hyperpersonalisering er i stigende grad baseret på individets forudsagte adfærd i stedet for at forholde sig til et statisk defineret segment. AI-baserede systemer gør personalisering lettere for marketingfolk ved at lære gennem hver interaktion og levere det rigtige indhold i sammenhæng med kundens tidligere interaktioner med brandet.

Hyperpersonalisering er en af de helt store digitale trends for 2019

Men hvordan foregår det i praksis? Et eksempel: En marketingmedarbejder modtager en SMS-advarsel fra et marketingautomatiseringsværktøj, der meddeler ham eller hende, at et stort antal kunder ikke forventes at forny deres medlemskab i de næste 90 dage. marketingafdelingerne producerer derefter flerkanals indhold og kampagner, der vil blive tilpasset af AI-drevne værktøjer med specifikke tilbud og indhold, der optimeres i realtid på tværs af hver kanal, kunden engagerer sig i.


Kilde: IBM Marketing Trends 2019

Download Form

 

Verification

Få vores nyhedsbrev leveret i din inbox.

 

TAK

 

Du vil snarest modtage en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte din tilmelding.

Download Form

 

Verification

Få vores nyhedsbrev leveret i din inbox.

 

TAK

 

Du vil snarest modtage en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte din tilmelding.