Google vil vise ny advarsel fra oktober 2017



By Redaktionen       October 10, 2017 at 01:44:06 PM


Har du en hjemmeside eller en web-shop? Og kender du vigtigheden af SSL og https? Fra denne måned, oktober 2017, vil Google begynde at vise en advarsel i browseren ”Google Chrome” ved alle websites, som ikke har https/et SSL-certifikat.


HVAD ER SSL/HTTPS?


Som mange webshop-ejere allerede ved, så er det en nødvendighed at have et SSL-certifikat på sin webshop. SSL er det, som giver s’et ved http, så det bliver til https (s står for secure/sikker). Det er specielt en nødvendighed på webshops, hvor kunderne indtaster sine oplysninger.



VIGTIGT FOR EJERE AF WEBSITES OG WEBSHOPS


Men det er ikke kun fordelagtigt for webshop-ejere at have SSL. Google har i nogen tid både prioriteret de websites og webshops med SSL højere i deres søgemaskinerankering end de uden.


Modsat mange andre faktorer, som SEO-eksperter blandt andet påstår har effekt, er et SSL-certifikat uomtvisteligt vigtigt. Det er ikke kun vigtigt for dine besøgende på din webløsning, men også for Google og din rankering.


GOOGLE VIL VISE ADVARSEL FRA OKTOBER 2017


Faktisk er Google gået så langt, at de fra denne måned, oktober 2017, vil begynde at vise en advarsel i browseren ”Google Chrome” ved alle websites og webshops, som ikke har et SSL-certifikat.


Det er især, når det er muligt at indtaste oplysninger på hjemmesiden, at Google Chrome vil lange ud. Det betyder, at der ikke skal mere til end en kontaktformular, før dine brugere potentielt kan blive afskræmt fra at kontakte jer.


Nu vil vi ikke male fanden på væggen, men vi kender alle de potentielle faldgruber med konverteringer på især webshops - og her er der ikke længere noget af rafle om. Skynd dig at få https/et SSLcertifikat på din webshop eller hjemmeside.


LÆS MERE PÅ WWW.IVALDI.DK




Redaktionen

Redaktionen

Digital247 er et medie for alle, der arbejder med og interesserer sig for digitale forretningspotentialer, sociale medier og digital teknologi. Som læser kan du finde inspiration, konkrete anvisninger og anvendelig viden om de udfordringer og problemstillinger, som mange står overfor. Indholdet vil være bredt, men vi vil også søge at fokusere på udvalgte temaer, der er aktuelle eller generelle udfordringer i de fleste virksomheder. Det kan f.eks. være marketing sociale medier, digital branding, content marketing og meget andet.

View all posts








Download Form

 

Verification