Oplevelsesøkonomien med kunden i centrum er en del af marketingindsatsen i 2019

Kundens forventninger er på sit højeste niveau nogensinde. Drevet af den skiftende dynamik og skiftende købsadfærd med kunder og i markeder, går marketingansvarlige således gennem en forandring ift. hvordan de connecter, interagerer og personaliserer med deres publikum.

Marketingansvarlige er ikke længere kun fokuseret på den traditionelle tragt, der er designet til at tiltrække nye kunder og markeder med en enkelt transaktion. Marketingafdelingerne opdager nu en længere og dybere kundecyklus, der centrerer sig om kundens oplevelse (CX) og levetidsværdi ved at styrke og fastholde eksisterende relationer.

 

En nylig IDC FutureScape-undersøgelse forudsiger, at 35 procent af CX-fokuserede organisationer i 2022 vil generere 50 procent af deres indtægter gennem kontekstuelle opdagelseserfaringer. Da denne tendens langsomt men sikkert bliver til virkelighed, skal marketingholdene genoverveje deres overordnede kundeoplevelsesstrategi med en integreret og sammenhængende strategisk visionsplan for at styrke deres brands, frem for to forskellige kunde- og marketingstrategier som uafhængige strategier.

 

Marketing- og CX-transformationer er risikable og indebærer en betydelig mængde tid og tålmodighed for at få fuldt udbytte af potentialet, men belønningen er ubestridelig. IDC FutureScape-undersøgelsen vil antallet af teknologiske centre med en formel rolle i kundeoplevelsen blive fordoblet til 12 procent i 2019.

 

Kilde: IDC FutureScape

Download Form

 

Verification

Få vores nyhedsbrev leveret i din inbox.

 

TAK

 

Du vil snarest modtage en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte din tilmelding.

Download Form

 

Verification

Få vores nyhedsbrev leveret i din inbox.

 

TAK

 

Du vil snarest modtage en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte din tilmelding.