Lego udpeger IPG Mediabrands som globalt mediabureau



By IUM       November 30, 2017 at 08:00:59 PM


IPG Mediabrands-bureauet Initiative (i Danmark IUM) er udpeget til opgaven som globalt mediabureau for The Lego Group efter et længere udbudsforløb.

Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

“Vi ser frem til at arbejde med Initiative teamet og åbne nye innovative veje til dialog med børn og deres forældre. Efter en omfattende global udbudsproces tror vi, at Initiative’s Digital First tilgang, internationale gennemslagkraft og stærke lokale indsigter bedst støtter vore ambitioner om at bringe Lego ud til flere børn i hele verden,” siger Julia Goldin, Chief Marketing Officer, the LEGO Group.

”LEGO brandet og de ikoniske produkter nyder en særlig position hos børn og voksne. Vi er beæret over at få tildelt opgaven og ansvaret," siger Mat Baxter, Global CEO, Initiative.

The LEGO Group er den tredje store globale kunde, der slutter sig til Initiative i år, efter Carlsberg for nylig skiftede til Initiative, og bureauet næsten samtidig forlængede samarbejdet med retail-giganten Amazon.

IPG Mediabrands er en global bureaugruppe med 8.500 ansatte i 130 lande, der er specialister i marketing, kommunikation, media og teknologi.

I Danmark tæller gruppen mediebureauet IUM, Marvelous, Cadreon, MediaPrint, Insight, specialenheden iRetail, m.fl.



IUM

IUM

IUM er et fullservice mediabureau, der er etableret i Danmark i 1992. Fra at være et kontor med 14 ansatte, beskæftiger IUM Danmark i dag mere end 125 medarbejdere. IUM er del af den internationale koncern, IPG Mediabrands, der sikrer adgang til branchens nyeste produkter og værktøjer samt et unikt netværk repræsenteret i mere end 127 lande. IUM er samtidig del af den danske Mediabrands-gruppe, der tæller fem specialiserede bureauer. IUM har kontor i det centrale København og i Aarhus.

View all posts








Download Form

 

Verification