Microsoft og Marvelous vandt tre Lovie Awards



By IUM       October 11, 2017 at 04:25:07 PM


Microsofts kortfilm, ”Walter & Alma”, hentede tirsdag aften hele tre priser under The Lovie Awards.

Filmen fik sølv i kategorien ”Internet Video, Comedy”, og den hentede bronze i kategorien ”Internet Video, Integrated Campaigns (Branded)”

Derudover fik filmen et særligt klap på skulderen, da den vandt den eftertragtede Peoples’ Choice Award.

Unbranded content som platform
”Vi er utrolig stolte af, at den primære målgruppe - den kreative branche - vi havde tiltænkt fra starten, nu honorerer kampagnen i form af hele 3 Lovie Awards,” siger Henrik Seeward, Account Director, Marvelous.

”Kampagnen var et skridt ud i det ukendte, hvor vi sammen med vores modige kunde, Microsoft, gik til sagen med den forhåbning, at vores unbrandede content case ville skabe en troværdig platform, hvor vi kunne iscenesætte Office 365 som det ultimative samarbejdsværktøj, og tilmed give positiv effekt i både målgruppen og på bundlinjen, hvilket vi må sige at være lykkedes med.”

Nordisk direktør i Marvelous, Christian Strand, supplerer:

“For Marvelous cementerer det vores position i markedet, som et full service kreativt bureau med dybe digitale og SoMe kompetencer. Nu ikke bare i Danmark, men på Europæisk plan. Jeg er ekstra stolt af teamet og Marvelous sådan én dag som i dag”.

Digital hæder
De europæiske Lovie Awards tildeler hvert år faglig hæder til digital content i så forskelligartede kategorier, som websites, internet-video, online-Advertising, mobile & apps og sociale medier.

Over 1.500 digitale arbejder fra 33 lande var i spil.

Unikt content projekt
Microsofts’ filmprojekt er et unikt dansk eksempel på unbranded content, altså en film med hverken brand eller produkt. Ideen er udklækket af reklamebureauet Marvelous.

Filmen er slutproduktet af en taktisk Microsoft-kampagne, hvor skuespiller/forfatter Thomas Levin i foråret fik til opgave at skrive og instruere sin første kortfilm. Eneste krav til produktionen var, at Microsoft Office 365 blev brugt som platform for al planlægning, kommunikation og skrivearbejde.

Resultatet blev filmen ”Walter & Alma” på 30 minutter, der har Kim Bodnia på rollelisten.

Yderligere oplysninger: Nordisk direktør Christian Strand, Marvelous,  27 22 49 35.  



IUM

IUM

IUM er et fullservice mediabureau, der er etableret i Danmark i 1992. Fra at være et kontor med 14 ansatte, beskæftiger IUM Danmark i dag mere end 125 medarbejdere. IUM er del af den internationale koncern, IPG Mediabrands, der sikrer adgang til branchens nyeste produkter og værktøjer samt et unikt netværk repræsenteret i mere end 127 lande. IUM er samtidig del af den danske Mediabrands-gruppe, der tæller fem specialiserede bureauer. IUM har kontor i det centrale København og i Aarhus.

View all posts








Download Form

 

Verification