Mobilen er en ny grundbetingelse for markedsføring



By IUM       November 21, 2017 at 01:21:02 AM


Det er ikke mobilen som medieplatform, som annoncører skal bekymre sig om - det er snarere ”mobil” som grundbetingelse, som virksomhederne skal tage til sig, siger Chief digital officer Michael Ingemann, Mediabrands gruppen.

Marketingcheferne skal forlige sig med forbrugernes nyerhvervede mobilitet. Mobiliteten betyder, at forbrugere kan kommunikere om alt, overalt – både med deres yndlings-brands og med hinanden. Det sker på bærbare, tablets og på mobiltelefoner.

Men i første omgang er det Smartphonen, som opmærksomheden skal samle sig om. Den er en kamæleon af funktioner og er nu en dybt integreret del af privatsfæren.

”Det forstår vi alle, men jeg er ikke sikker på, at vi helt har kaperet omfanget af mobilens og mobiliteten indflydelse på forbrugernes adfærd.”

Det er baggrunden for, at Mediabrands globalt og i Norden investerer i at sikre sig mere detaljeret viden om mobilens rolle, ikke mindst via koncernens store Wave Studies og et udvidet Retail Buying Study.

”Virksomheder skal vide meget mere om, hvilken rolle mobilen spiller for forbrugerne, når den er hos dem hele tiden. Mangler vi viden, kan vi ikke levere det rette content og budskab i situationen,” siger han og uddyber:

”Vi skal vide alt om, hvilken rolle mobilen indtager afhængig af situationen, produktkategorier og tidspunkt på dagen?  Der er stor forskel på, at kunder søger produktinformation på mobilen om morgen på vej til arbejde, eller søger samme produkt på vej hjem mod fritid,” siger Michael Ingemann.

”Helt nye spilleregler virker næsten altid skræmmende. Men mobiliteten er også kilden til mere og ny forretning, hvis man har mod til at tilpasse sig,” siger han.

Inspiration via opkøb

Mediabrands-koncernen har taget konsekvensen. Koncernen opkøbte for nylig det mobile konsulentbureau Mubaloo, hvor de nordiske kontorer også vil hente inspiration og viden.

Mubaloo er baseret i Storbritannien. Det specialiserer sig bl.a. i at hjælpe virksomheder med at transformere deres forretning, typisk kunderelationer og salg, til en mobil virkelighed, som de nordiske kontorer vil trække på.



IUM

IUM

IUM er et fullservice mediabureau, der er etableret i Danmark i 1992. Fra at være et kontor med 14 ansatte, beskæftiger IUM Danmark i dag mere end 125 medarbejdere. IUM er del af den internationale koncern, IPG Mediabrands, der sikrer adgang til branchens nyeste produkter og værktøjer samt et unikt netværk repræsenteret i mere end 127 lande. IUM er samtidig del af den danske Mediabrands-gruppe, der tæller fem specialiserede bureauer. IUM har kontor i det centrale København og i Aarhus.

View all posts








Download Form

 

Verification