Ny PR alliance fokuserer på Tech virksomheder



By Redaktionen       June 30, 2017 at 01:24:20 PM


Kemp & Kjær etablerer et nyt samarbejde med seks europæiske tech-startup PR-bureauer for at kunne hjælpe kunder ind på nye nationale markeder i Europa.

Sammen med seks andre PR-bureauer har Kemp & Kjær startet et nyt PR-netværk på tværs af Europa. Samarbejdet skal hjælpe digitale og tech-virksomheder med at etablere sig i nye lande.

Netværkets navn er Enterie Collective, og formålet er, at kunder fra de syv lande får den rette hjælp til at komme i gang i nye markeder.

– Vores kunder er typisk innovative virksomheder med internationale aktiviteter, så de efterspørger, at vi kan hjælpe dem i udlandet. Netværket formaliserer og udvider vores allerede igangværende samarbejde med kommunikationsbureauer i andre EU-lande. Hvert bureau har lokalkendskab og et fagligt niveau, vi kan stå inde for, siger Jakob Kemp Hessellund, Partner i Kemp & Kjær.

Globalt perspektiv

I starten af 2016 var Kemp & Kjær initiativtagere til det skandinaviske PR-netværk Northern PR Network.

- Vores nordiske netværk har åbnet for PR i Skandinavien, og det er en attraktiv pakkeløsning for udenlandske virksomheder der vil markedsføre sig i Norden, men også danske virksomheder, der vil overføre deres produkt til et lignende marked. Flere har dog et globalt sigte fra start eller efterspørger specifikke enkeltlande, som de kan se markedspotentiale i, så vi har længe samarbejdet med bureauer udenfor Norden, siger Mark Benfeldt Kjær, Partner i Kemp & Kjær.

Enterie-netværket supplerer Kemp & Kjærs medlemskab af Northern PR Network

Om Enterie Collective

Netværket skal hjælpe startups og B2B2C-virksomheder inden for tech og digitale områder med at udvide til nye lande og dækker indtil videre Danmark, Polen, Frankrig, Tyskland, Portugal, Spanien og Storbritannien.

Bureauerne i Enterie Collective hjælper blandt andet virksomheder med mediekontakt, indsigt i nationale markeder, social media-indsatser samt strategi.

http://enterie.com/

Enterie Collective består af:

  • Kemp & Kjær (Danmark)

  • Profeina (Polen)

  • Com’I/O (Frankrig)

  • m3 PR (Tyskland)

  • Canella PR (Portugal & Spanien)

  • Mustard PR (Storbritannien)


Om Kemp & Kjær

Kemp & Kjær startede som et samarbejde mellem Jakob Kemp Hessellund fra Hessellund Consult og Mark Benfeldt Kjær fra PrXpress, og blev formaliseret i 2015 med et fælles brand og fælles selskab.

Kemp & Kjær har i dag fire medarbejdere.

Mark Benfeldt Kjær har en fortid i Toftdal & Co Public Affairs, Advice A/S, Infomedia A/S og som kampagnemedarbejder hos Radikale.

Jakob Kemp Hessellund er tidligere CEO i Encode, som leverer marketing workflow-løsninger til reklamebureauer og store detailkæder. Jakob skiftede til PR-branchen i 2012 efter et års journalistuddannelse på DMJX.




Redaktionen

Redaktionen

Digital247 er et medie for alle, der arbejder med og interesserer sig for digitale forretningspotentialer, sociale medier og digital teknologi. Som læser kan du finde inspiration, konkrete anvisninger og anvendelig viden om de udfordringer og problemstillinger, som mange står overfor. Indholdet vil være bredt, men vi vil også søge at fokusere på udvalgte temaer, der er aktuelle eller generelle udfordringer i de fleste virksomheder. Det kan f.eks. være marketing sociale medier, digital branding, content marketing og meget andet.

View all posts







Download Form

 

Verification