Pointvoucher i spil-samarbejde med London og Mr. Bean



By Redaktionen       July 17, 2017 at 01:41:44 AM


Pointvoucher har indgået en kontrakt med London & Partners, organisationen bag Visit London, om at lave et officielt spil der skal brande byen overfor et globalt publikum på en ny og innovativ måde og skabe en platform, hvor byens brands kan publicere unikke tilbud som spillerne får adgang til. Samtidig er der også indgået en kontrakt med Endemol Shine Group om at benytte den verdenskendte karakter Mr Bean i spillet og bruge hans sociale kanaler, til at markedsføre spillet, der udkommer senere på året. Alene på Facebook har Mr Bean mere end 73 mio følgere (Global top 22 Facebook page) og har tidligere lanceret spil der alle har opnået mange millioner downloads globalt.

Projektet hedder ”Play London with Mr Bean” og bliver bygget på Pointvouchers platform der gør det muligt for spillerne at bytte den tid de bruger i spillet til rigtige produkter og oplevelser. F.eks. en gratis kop kaffe, et måltid, 2 for 1 billet til biografen mv. Ideen med spillet er, at det skal inspirere turister og lokale ved at lære dem om byen på en anderledes legende måde og dermed understøtte Borgermester Sadiq Khans strategi om dispersal - dvs., at få turister og lokale til at tage ud af centrum og besøge andre dele af byen end de plejer. Samtidig skal der bygges bro mellem de 32 mio besøgende, 8 mio lokale og de mange forretninger i London der kan gøre brug af platformen til at publicere unikke tilbud mod dem der spiller. Tilbud der dels kan findes i den tilhørende voucher shop, men også rundt om i byen på specifikke geo-lokationer, som det også kendes fra Pokémon Go. Ydermere kan globale brands bruge platformen som en generøs reklamekanel gennem et sponsorat af spillet. Det hele pakket ind i en sjov historie, der præsenteres af Mr Bean som er et engelsk ikon og indbegrebet af engelsk humor.

”Alle kender London der er en af verdens mest besøgte byer og alle kender Mr Bean der er en social media rockstar. Vi har store forventninger til projektet og aftalerne med London & Partners og Endemol Shine Group giver os et stærkt fundament at stå på og mulighed for at nå vores ambitiøse vækstmål. Der er rigtig meget fart på lige nu og disse aftaler åbner også nye døre.” - siger Co-founder Nicolai Elmqvist.

Læs mere om projektet her: http://www.play.london eller følg det på sociale kanaler:

https://www.instagram.com/play.london/

https://www.facebook.com/playlondon/

Pointvoucher play London With mr bean

-----

London & Partners

Er den officielle salgsfremmende organisation for London. Selskabet har til formål at fortælle Londons historie til et internationalt publikum. London & Partners fremmer London som den bedste i verden at investere, arbejde, studere i samt at besøge.

Endemol Shine Group

En global content producent og distributør med kreative afdelinger i mere end 30 markeder, med en portefølje på over 600 indtægtsgenererende formater på tværs af scriptede og ikke-scriptede genrer; Kombineret med digital-, spil- og distributionsvirksomhed.

Om Pointvoucher

Pointvoucher er etableret i UK, ejet af danskere og har været involveret i en række vellykkede branded mobile spil i Storbritannien og Danmark der er koblet op på platformen. Bl.a. for Tivoli, Tuborg og Bilka som er blevet udviklet sammen med Partners og Copenhagen Creators. Pointvoucher-konceptet gør det muligt for folk at få noget af reel værdi til gengæld for den tid, de bruger til at spille branded-spil forbundet til platformen.

FAQ

Hvad kommer spillet til at hedde?

Play London with Mr Bean.

Hvornår lanceres det?

I løbet af 2017

Hvilke type spil er det?

Selve spillet er et match 3 mobilspil svarende til Candy Crush fusioneret med nogle af de geo-lokationsfunktioner, man finder i Pokemon Go, hvor det bliver muligt at gå på jagt efter unikke tilbud i London. Match 3 er en meget populær spilkategori, især blandt kvinder, som matcher den målgruppe som Visit London i forvejen henvender sig til.

Hvad gør dette spil anderledes i forhold til andre på markedet?

Spilleren bliver belønnet for den tid der bruges i spillet med voucher point, som kan byttes til rigtige produkter og oplevelser i London. Vouchers han hentes i vouchershoppen, der er forbundet med spillet, hvor brands og retailere kan publicere gode tilbud for at tiltrække kunder. Yderligere kan spillerne gå på jagt efter skjulte gaveæsker placeret rundt omkring London, hvis de har spillet installeret på deres telefon.

Hvor lanceres spillet?

Selvom spillet handler om London vil det blive lanceret globalt med hovedvægt på USA, de største markeder i Europa og ikke mindst Asien.

Hvad er målsætningen?

Vi går efter at nå +5 mio downloads det første år i UK og international.

Hvilke forventninger har i til omsætning og indtjening?

For tidligt at sige endnu, men business casen ser ganske fornuftig ud jf. De erfaringer Pointvoucher har opbygget med tidligere lanceringer.

Hvem ejer Pointvoucher?

”Pointvoucher er etableret i England og ejet af founder og hovedaktionær Flemming Viktor Andersen og Co-founders Nicolai Elmqvist, Thomas Gadegaard samt andre ledende medarbejdere.



Redaktionen

Redaktionen

Digital247 er et medie for alle, der arbejder med og interesserer sig for digitale forretningspotentialer, sociale medier og digital teknologi. Som læser kan du finde inspiration, konkrete anvisninger og anvendelig viden om de udfordringer og problemstillinger, som mange står overfor. Indholdet vil være bredt, men vi vil også søge at fokusere på udvalgte temaer, der er aktuelle eller generelle udfordringer i de fleste virksomheder. Det kan f.eks. være marketing sociale medier, digital branding, content marketing og meget andet.

View all posts








Download Form

 

Verification