Disse temaer kommer til at dominere Facebook i 2018.



By Kristian Rasmussen       December 15, 2017 at 12:08:15 AM


Facebook har for første gang udgivet en årlig trendrapport, der benytter den samme metode som deres månedlige 'Hot Topics' og 'Topics to Watch' -rapporter, der giver indsigt i de vigtigste samtaleemner i det sociale netværk. Rapporten belyser hvilke emner, der har set betydelige stigninger i omtale-volumen de seneste 12 måneder.

Ideen med rapporten er, at vi ved at se på de emner, der har en betydelig stigning i volumen, bedre kan forudsige fremtidige tendenser. Hvis "Virtual Reality" er et emne, hvis omtale-volumen er i stigning, er det klogt at antage, at det er et emne der fortsat vil præge de mange milliarder dialoger i Facebook i 2018. Ved hjælp af denne viden, kan marketingfolk bedre fokusere deres kampagner og indhold på disse emner, da disse går i tråd med deres publikums interesser.

Den fulde rapport indeholder Facebook's resultater på tværs af syv kategorier: Skønhed og mode, handel, kultur, underholdning, mad og drikke, Mind & Body og Technology - med detaljerede indsigter for hver kategori.


Som du kan se, viser diagrammerne foroven (fra kategorien 'Mode') de emner der har mest momentum og hvilke brugergrupper der diskuterer dem (efter alder) og kønsopdeling. Dette kan være værdifuld information for dem, der søger indsigt i tendensen blandt deres målgruppe.


Nedenfor et andet eksempel på Netflix serier, bl.a den utroligt populære "Stranger Things", og hvordan den i den grad har fået fart sin i omtale i Facebook.



Det er også ganske interessant at følge hvem blandt Facebook-brugere, der er mere tilbøjelige til at diskutere et emne eller et tema. Her er det et andet eksempel, kryptovaluta, der har været et stort emne i 2017, og også forventes at blive det i 2018.



Og teknologi:



Der er en hel del mere data og insights i den fulde rapport, hvilke er vel værd at læse for dem der forsøger at følge med i de seneste tendenser og hvordan de kan bruges i deres markedsføring


Du kan downloade den fulde Facebook Annual Topics and Trends Report her.




Kristian Rasmussen

Kristian Rasmussen

Partner & Co-founder af Digital247 i Danmark, Mexico og Spanien. Online-iværksætter og SALES PRO, der ligeledes rådgiver B2B virksomheder i salg, new business og lead generering. Bosat i Mexico City siden 2010.

View all posts








Download Form

 

Verification