Thought Leadership har højere forretningsmæssig værdi end troet, viser ny undersøgelse

Potentielle og eksisterende kunder tilskriver Thought Leadership langt højere værdi, end Thought Leaders selv gør. Ny, stor undersøgelse viser, at effekten af Thought Leadership kan måles positivt på både den initiale kontakt, til få kunderne til at se nye muligheder over Brand Value og helt til det at lukke en ordre – og kunderne vil endda gerne betale ekstra.

Gratis insights i form af forskellige typer af materialer som f.eks. analyser, kommentarer, artikler, videoer, webinars, foredrag eller lignende med udgangspunkt i den viden, der er i organisationen, er kernen i Thought Leadership-filosofien. Fokus er på den viden, der er i organisationen, ikke på de produkter eller services, som virksomheden sælger. Men hvad er den forretningsmæssige værdi af Thought Leadership egentlig?

 

Thought Leadership som døråbner

  • 55% af C-level executives afgiver kontaktinformation (mod at kun 42% af Thought Leaders tror, at det hjælper med lead generering)
  • 42% af C-level executives kontakter din organisation efterfølgende (mod at kun 33% af Thought Leaders tror, at leads kontakter dem aktivt).

 

Thought Leadership genererer flere RFP (Requests for Proposal)

  • 41% af C-level executives inviterer Thought Leaders til at give tilbud, når de har set deres materialer (mod at kun 17% af Thought Leaders, der tror at materialerne giver flere RFP)

 

Øger respekt og beundring

  • 89% af C-level executives får mere respekt og beundring for din virksomhed (mod at 59% af Thought Leaders tror, at det styrker deres brand)

 

Opbygger tillid til virksomheden

  • 81% af C-level executives oplever, at de har større tillid til TL-organisationen, efter at de har læst deres materialer (imod at kun 49% af Thought Leaders tror, at det øger tilliden til deres virksomhed)

 

Øger lukkeraten

  • 48% af C-level executives angiver Thought Leadership som direkte årsag til at indgå samarbejde (mod at kun 20% af Thought Leaders tror, at det hjælper til at lukke og vinde ordrer)

 

Muliggør højere priser

  • 47% af C-level executives er villige til at betale en højere pris for at handle med en organisation, der er så klar i sin viden og sin vision for fremtiden (mod at kun 10% af Thought Leaders)

 

Faktorer for engagement i dine Thought Leadership materialer

  • 86% fordi det er modtaget noget fra en, de kender og respekterer
  • 70% fordi det er fra en kilde, jeg har valgt at have kontakt med
  • 63% fordi det var relevant i forhold til noget jeg arbejder med lige nu
  • 50% fordi det var nemt at læse/forstå
  • 36% fordi det var nyt og originalt

Læs hele rapporten her.

Download Form

 

Verification

Få vores nyhedsbrev leveret i din inbox.

 

TAK

 

Du vil snarest modtage en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte din tilmelding.

Download Form

 

Verification

Få vores nyhedsbrev leveret i din inbox.

 

TAK

 

Du vil snarest modtage en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte din tilmelding.