Thought Leadership kræver høj kvalitet, vedholdenhed og rigtig timing viser seneste research

Thought Leadership er ikke en hurtig mirakelkur til din virksomhed. Men hvis du dedikerer ressourcer og viser vedholdenhed, så er det en solid strategi til et stærkere digitalt brand, større kundeengagement og øget salg.

Men Thought Leadership kan også være et tveægget sværd. Mange udfører strategien med manglende fokus, konsistens og kvalitet. Det medfører, at dine potentielle eller eksisterende kunder bliver skuffede over indholdet. Hvis det f.eks. er for overfladisk eller savner statistisk opbakning. I en stor undersøgelse oplevede under halvdelen af respondenterne (44%) værdifulde insights fra Thought Leaders og 51% var blevet decideret skuffede over indhold. Undersøgelsen viser også, hvad er skal til for at opnå værdi med din Thought Leadership strategi.

 

Anbefalinger til Thought Leaders

 

  1. Producer 3-4 siders dokumenter, der kan læses på 1-2 min eller video, der kan ses på 3-4 minutter om nye trends eller issues, årsager og drivere i markedet, som dine kunder skal være opmærksomme på.
  2. Koordinér Thought Leadership med dine øvrige marketing-aktiviteter. Sørg for at inddrage alle relevante parter, så I kan analysere, hvor jeres aktiviteter krydser hinanden
  3. Uddan kunden i stedet for at sælge til ham. Mange er helt allergiske overfor egentlig ”salgs-snak”, men vil gerne lære mere og bliver dygtigere.
  4. Kend din kundes pain points og kommuniker og uddan direkte på disse områder, så din viden bliver både relevant og strategisk
  5. Fat dig i nogenlunde korthed og gør det let for kunden at læse og forstå. Lær, hvornår kunden har brug for og i hvilken form, f.eks. artikel, seminar eller video. Forskellige kundesegmenter fordelt på alder og erfaring har forskellige præferencer.
  6. Luk misforståelserne omkring den forretningsmæssig værdi. Sørg for at måle effekten af Thought Leadership på jeres salgs-kpi’er, og planlæg dette tidligt, så analyser og målinger kan hjælpe til korrekt at bedømme performance og effektivitet.

Vil du læse hele undersøgelsen af Edelman og Linkedin om effekten af Thought Leadership, så kan du hente dit gratis eksemplar via dette link.

Download Form

 

Verification

Få vores nyhedsbrev leveret i din inbox.

 

TAK

 

Du vil snarest modtage en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte din tilmelding.

Download Form

 

Verification

Få vores nyhedsbrev leveret i din inbox.

 

TAK

 

Du vil snarest modtage en e-mail, hvor vi beder dig bekræfte din tilmelding.