Virksomhederne har store udfordringer med mobilannoncering



By Kristian Rasmussen       January 11, 2018 at 06:13:15 PM


Ifølge ny rapport fra AppsFlyer og Forrester, siger en stor del af marketingfolket, at deres største udfordringer med mobilannoncering er uigennemsigtige data og mangel på intern viden om taktikken.

Rapporten er baseret på data fra en undersøgelse med deltagelse af 250 globale marketers med ansvar for køb af mobilannoncer for brands og bureauer.

Ca. 40% af respondenterne siger, at mangel på synlighed i de data, der bruges til at definere målretning af målgrupper, er en top-udfordring, der forhindrer deres firma i at opfylde sine mobilannoncerings mål.

Øvrige 39% af respondenterne siger, at manglende viden om programmatisk og mobile annoncekøb internt, forhindrer deres firma i at opfylde mobilannoncerings målet.

Godt 43% siger, at antallet af mobil ad fraud, er steget i løbet af de seneste 12 måneder.

Lige over en tredjedel (34%) anslår, at mere end 40% af deres mobilannonce budget er påvirket af ad fraud - både i forhold til in-app annoncer og i forhold til mobil webannoncering.



 



Kristian Rasmussen

Kristian Rasmussen

Partner & Co-founder af Digital247 i Danmark, Mexico og Spanien. Online-iværksætter og SALES PRO, der ligeledes rådgiver B2B virksomheder i salg, new business og lead generering. Bosat i Mexico City siden 2010.

View all posts






Download Form

 

Verification